Tuesday, 8 July 2014

Multi Level Marketing aka MLM Penipu !!!

MLM dalam Organization Chart Office You All :)

Kalau org kata MLM/NETWORKING menipu baik balas gini.
Jendol: Aku tak suka MLM...piramid...untungkan org atas je...tipu je lebih
Amin: kalau gitu ko jangan kerja la

Jendol: Nape lak
Amin: Ko dalam dunia MLM la tu? 
Jendol: Mana ada MLM dalam makan gaji
Amin: Ko jawab soalan aku dulu. Tokey ko berapa org?

Jendol: Tokey aq sorang la..
Amin: Manager?
Jendol: Ada 3 org department berbeza

Amin: supervisor?
Jendol: Ada ramai gak dalam 10 -20 org
Amin: Pekerja mcm ko?
Jendol: Ada dlm 200 org

Amin: Dah tu ko pikir??? 
Jendol:??? (hati bengkek jer) perbualan terhenti seketika..
Amin: Kat kilang ko sape gaji paling besar?
Jendol: Tokey kilang la

Amin: ko kerja kat situ boleh kaya macam tokey kilang tu?
Jendol: Tak boleh la

Amin: Itu bezanya dengan bisness MLM networking...sapa rajin dia lah yg kaya...kalau aku upline ko pun tp mls buat kerja dan ko buat kerja sungguh2 konfem lah ko bnyk duit berbanding aku. Lagi satu ko kena faham. Mlm tu multilevel marketing yg diiktiraf diseluruh dunia.
Ramai org biasa menjadi luar biasa sebab belajar untuk berubah bukan asyik kondem dan beri alasan jer. MLM tak tipu org...yang tipu org dan buat ramai negatif tentang MLM adalah org yg tak bertanggungjawab dan pentingkan diri sendiri. MLM konvensional tak boleh buat org biasa jd kaya dan berjaya.

MLM networking kini sebaliknyer lain kali belajar ilmu nyer dulu sebelum kondem mcm2 sbb yg rugi nnt diri ko sendiri.

Moral: Belajar dan cari ilmu baru bercakap. Cakap takde ilmu ibarat tin kosong. Bila diketuk bunyinyer lebih tapi isi tarak...langsung tak blh pakai

P/s: Berapa ramai yang MAKAN GAJI SAHAJA yg jd jutawan yek? Hihihi

2 comments: